معرفی کتاب :

“شیطان” نولا (چیزی بین رمان و داستان کوتاه) از لئو تولستوی است. این داستان در سال 1889 نوشته شده است ، و در سال 1909 تولستوی پایان دیگری برایش می نویسد اما در سال 1911 تنها پس از مرگ او منتشر می شود. تولستوی در “شیطان” به عواقب احساسات جنسی می پردازد.

دو جوان به نام های یوگنی ایرتنیف و برادرش آندری پس از مرگ پدرشان صاحب میراث هنگفت او می شوند. اما این وراث شامل بدهی هایی می شود و برادران باید تصمیم بگیرند که آیا آن را قبول کنند یا نه. یوگنی میراث را قبول می کند و سهم برادرش را خریداری می کند ، و فکر می کند می تواند قطعات بزرگی از زمین را به فروش برساند در حالیکه قطعات دیگر را آباد می کند. یوجین در حالی که به تنهایی با مادرش زندگی می کند و در مزرعه کار می کند دلتنگ روابطی که با زنان در سنتپترزبورگ داشت می شود و وقتی از افراد محلی روستا سوال می کند نگهبانی دهقانی را به او معرفی معرفی می کند که شوهرش در شهر زندگی می کند …

تولستوی در سال 1828 در «یاسنایا پالیانا» به دنیا آمد؛ مِلکی خانوادگی و بسیار بزرگ در 160 کیلومتری جنوب مسکو. این نویسنده ی برجسته در طول عمر خود، بارها در این خانه سکنی گزید و از آن نقل مکان کرد. لئو، پدر و مادرش را در همان دوران کودکی از دست داد و عمه اش، سرپرستی او را بر عهده گرفت. تولستوی اصلاً در دانشگاه موفق نبود و یکی از استادانش او را «ناتوان و بی تمایل نسبت به یادگیری» توصیف کرد. 

او قبل از نام نویسی به عنوان افسر توپخانه برای پیوستن به جنگ کِریمه، چندین سال را صرف قمار و خوشگذرانی های مختلف دیگر کرد. تولستوی در اوایل دهه ی سوم زندگی اش ازدواج کرد. همسرش، سوفیا، که از خانواده ای اشرافی و سطح بالا می آمد، در زمان ازدواج تنها هجده سال داشت. لئو و سوفیا صاحب سیزده بچه شدند که چهار تای آن ها در همان دوران نوزادی از بین رفتند. 

زندگی مشترک تولستوی و همسرش، چندان بی مشکل هم نبود و آن ها جر و بحث های فراوانی بر سر مسائل مختلف داشتند. لئو در همین دوره، ریش بسیار بلندی گذاشت و تصمیم گرفت که بیشتر وقت خود را در اتاق مطالعه اش بگذراند. او در آن جا، چندین و چند کتاب فوق العاده موفق و ماندگار نوشت که در میان آن ها، می توان از رمان های «جنگ و صلح»، «آناکارنینا» و «مرگ ایوان ایلیچ» نام برد.

مشخصات کتاب :

› عنوان: کتاب شیطان
› نویسنده: لئو تولستوی
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 93
› حجم فایل: 524 کیلوبایت

› مترجم: مهرداد ارغوانی

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب شیطان
توضیحات: اثر لئو تولستوی - ترجمه مهرداد ارغوانی