کتاب های جاودان ، Everlasting Books

وبلاگ معرفی و دانلود کتاب های عنوان شده در پیج اینستاگرام کتاب های جاودان ، e.books.ku@

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

کتاب نبرد من اثر آدلف هیتلر

معرفی کتاب :

شکی در این نیست که آدولف هیتلر یکی از تأثیرگذارترین سیاست‌مداران و رهبران قرن بیستم بوده است. کمتر کسی اسم این دیکتاتور را نشنیده است و از نحوه‌ی حکومت او بر آلمان بی‌خبر است. هیتلر در سال ۱۹۳۳ به عنوان صداعظم آلمان انتخاب شد و در نهایت در سال ۱۹۳۴ زمانی که با مرگ فن هیندنبورگ اختیارات رئیس‌جمهور نیز به او اعطا شد،‌ بطور رسمی رهبری آلمان را به عهده گرفت. این سرجوخه سابق آلمان، زمانی که به خاطر کودتا در قلعه‌ی لندربرگ زندانی بود شروع به نوشتن کتابی کرد تا مانیفست اندیشه سیاسی خود را مکتوب کند. این کتاب که بعدها «نبرد من» نام گرفت، پایه‌ی برپایی حزب ناسیونالیسم آلمان شد و به کتاب مقدس حکومت نازی تبدیل شد.

نبرد من یک اتوبیوگرافی و مانیفست سیاسی است که آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی (رایش سوم)، زمانی که در زندان لندربرگ بود جلد اول آن را نوشت که درواقع هیتلر جملات را به منشی خود می‌گفت و او می‌نوشتد. اندکی پس از آزادی از زندان بخش دوم کتاب را نوشت که بعدها به کتاب مقدس حکومت نازی تبدیل شد و به هر بهانه‌ای بین مردم پخش می‌شد به‌طوری که تا سال ۱۹۴۳ بیش از ۱۰ میلیون نسخه از این کتاب در آلمان پخش شده بود. از سال ۱۹۴۵ چاپ این کتاب ممنوع شد و درحال حاضر تنها کتابی است که چاپ آن در آلمان ممنوع است.

هیتلر در سال ۱۹۲۴، زمانی که به اتهام خیانت به کشور در زندان لندزبرگ حبس بود، جلد اول کتاب را با کمک منشی خود امیل و سپس رودلف هس به نگارش درآورد. این کتاب با عنوان «تسویه حساب» در سال ۱۹۲۵ به چاپ رسید و کمی بعد، جلد دوم آن با عنوان «جنبش ناسیونال سوسیالیسم» در بهار ۱۹۲۶ به چاپ رسید. عنوان اصلی انتخابی هیتلر، چهار سال و نیم نبرد در برابر دروغ، حماقت و بزدلی بود که ناشر نازی آن مکس آمان، تصمیم گرفت آن را به «نبرد من» کوتاه کند. البته در سال‌های نخست انتشار، موفقیت چندانی نداشت ولی از سال ۱۹۳۳ و به قدرت رسیدن هیتلر و حکومت آلمان نازی، به شدت معروف شد.

مشخصات کتاب :

› عنوان: نبرد من
› نویسنده: آدلف هیتلر
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 537
› حجم فایل: 7/53 مگابایت

› مترجم: عنایت

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم

کناب نبرد من نوشته آدلف هیتلر

ترجمع : عنایت

موافقین ۱ مخالفین ۰

کتاب حکیم فارابی

معرفی کتاب:

کتاب حکیم فارابی اثر شروین وکیلی، ابتدا به سفارش موسسه‌ی سینمایی فارابی نوشته شد و دستمایه‌ی نوشته شدنِ فیلمنامه‌ای قرار گرفت که دوست و استاد گرامی آقای حسین ترابی بر مبنای آن تهیه کرد و قرار بود سریالی تلویزیونی بر اساس آن ساخته شود. بخش‌های داستان بعدتر که قرار و مدار ما پ‍ایان یافت، بعد از هماهنگی با دوستان کارفرمای سفارش دهنده در قالب رمانی در هم ترکیب شد و به صورت متن کنونی در آمد. متنی که پیشتر هم به صورت الکترونیکی بخش‌هایی از آن منتشر شده بود و حالا در قالب رمانی تاریخی به علاقمندان پیشکش می‌شود.

قسمتی از داستان:

دو روز بود که راه می‌سپردند. بریدگی‌های برف گرفته و مرتفع کوهستانی را در سحرگاه روز قبل پشت سر گذاشته بودند و از آنجا به راهی سرسبز و زیبا وارد شده بودند که از میان مرتعی پرگل و گسترده، در دل فراز و نشیب زمین پیش می‌رفت. بوی بهار از زمین و زمان برمی خواست و همگان سرمست منظره‌ی ابرهای سپیدی بودند که با بادهای تند بهاری بر فراز سرشان می‌آمدند و می‌رفتند.

مشخصات کتاب :

› عنوان: کتاب حکیم فارابی
› نویسنده: دکتر شروین وکیلی
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 369
› حجم فایل: 6/35 مگابایت

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب حکیم فارابی
توضیحات: نوشته دکتر شروین وکیلی

موافقین ۱ مخالفین ۰

کتاب صد نامه عاشقانه

معرفی کتاب :

صد نامه‌ی عاشقانه نام اثری از شاعر معروف سوری  نزار قبانی و این کتاب توسط سارا سعیدی ترجمه شده است. 

درباره‌ی کتاب «صد نامه‌ی عاشقانه»

صد نامه‌ی عاشقانه ترجمه‌ی مئه الرساله الحب است. نزار قبانی شاعر مشهور دمشقی از میان تمام نامه‌های عاشقانه‌ای که برای معشوقانش نوشته است، این صد نامه را انتخاب کرده است. ویژگی مشترک این نامه‌ها ماهیت شعرگونه‌ی آن‌ها و موضوع‌شان است که عشق است. این نامه‌ها مانند سرزمینی آرمانی برای نزار قبانی است و او مانند کودکی پابرهنه در آن می‌دود و دوران کودکی را تجربه می‎کند. 

تجربه‌های ذکر شده در نامه‌ها که از روابط شخصی او سخن می‌گوید و زبان شاعرانه و لطیف نزار قبانی، هر خواننده‌ای را با متن همراه می‌کند. این همراهی از نوعی است که با خواندن هر سطر و هر نامه فرد احساس می‌کند موضوعی مشترک و شخصی را می‌خواند. 

کتاب «صد نامه‌ی عاشقانه» را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

صد نامه‌ی عاشقانه برای تمام فرادی که به دنبال درک تجربه‌ی عشق از راه واژگان و کلمات هستند، دلچسب و خواندنی است. همچنین اگر به دنبال نمونه‌ای برای آشنایی با ادبیات عرب و دنیای شاعران عرب می‌گردید، این کتاب برایتان گزینه‌ی مناسبی است. 

نزار قبانی در سال ۱۹۲۳ در دمشق به دنیا آمد. از ۱۶ سالگی به سرودن شعر روی آورد و در دانشگاه به تحصیل رشته‌ی حقوق پرداخت. به علت شغلش که کار در وزارت رخارجه بود به کشورهای زیادی سفر کرد و همین سفرها تاثیرات بسیاری از زبان اشعار او گذاشتند. اشعار او عاشقانه هستند و به اکثر زبان‌ها زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند. خوانندگان بسیاری شعرهای او را خوانده‌اند.

مشخصات کتاب :

› عنوان: صد نامه عاشقانه
› نویسنده: نزار قبانی
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: ۲۰
› حجم فایل: ۱۷۲ کیلو بایت

› مترجم: دکتر سارا سعیدی

لینک دانلود : دانلود کتاب شعر با لینک مستقیم
عنوان: صد نامه عاشقانه
توضیحات: نوشته نزار قبانی

موافقین ۱ مخالفین ۰