معرفی کتاب :

کتاب گوش کن آدمک (یا گوش کن انسان کوچک) یک متن علمی نیست ، یک انسان است. این اثر در تابستان سال 1946 برای آرشیو موسسه ارگون توسط ویلهلم رایش نوشته شد. این اثر برای ایجاد هم احساسی در خوانندگان بهانه ای به دست نمی دهد و هیچ برنامه ای را فرموله نمی کند.

تا زمانی که طاعون هیجانی به حیات خود ادامه می دهد این نگرش طبیعی ، که برای کودکان و انسان نخستین بنیادین است. بدون تردید نمایانگر خطری بزرگ در عرصه کشمکش برای یافتن راه عقلانی زندگی است. چرا که گردانندگان این طاعون ، رفتار فکری و عملی خود را به مردان خود تزریق می کنند و حاصل انقلابها و ستیزهای درونی یک دانشمند و یم طبیب است که طی دها سال ابتدا بعنوان تماشاگری ساده دل سپس با شگفتی و دست اخر با وحشت پی برده است.

و اینکه آدم معمولی چه سرنوشتی برای خود رقم زده چگونه رنج می کشد و طغیان می کند. چگونه دشمنان خود را می ستاید و دوستان خود را می کشد. چگونه درست هنگامی که عنوان برگزیده ملت قدرت را به دست میگیرد از قدرتش سو استفاده می کند و وضعی پیش می آورد به مراتب بدتر از آنچه برخی از ستمکاران طبقات بالا پیش آورده بودند و او از آن رنج می کشد.

کتاب گوش کن آدمک در سال 1361 توسط داود نوابی برادر مترجم یعنی سید احمد نوابی یکی از آثار ویلهم رایش به چاپ رسانید.

معرفی نویسنده :

ویلهلم رایش نویسنده کتاب گوش کن آدمک در سال 1897 میلادی د دوبروشنیکا به دنیا آمد. وی در سال 1920 وارد جمعیت بین‌المللی روانکاوان شد. پس از بحث و درگیری‌هایی که با حزب کمونیست از یک سو و مدرسه روانکاوی فروید از سوی دیگر داشت در سال 1934 از هر دو بیرون رانده شد. در زمان آلمان هیتلری تمام آثار او قدغن شده بود. در سال 1939 به آمریکا مهاجرت و در آنجا جمعیت ارگون را برپا نمود. اما دولت آمریکا وی را به اتهام نشر دروغ و استفاده از روش‌‌های درمان غیرمعمول به دادگاه فرا خواند. وی محکوم شد و تمام آثار و وسایل پزشکی‌اش نابود شد. رایش در سال 1957 در زندان مرد. هم‌اکنون موزه‌ای به یادبود او در آمریکا برپاست.

مشخصات کتاب :
› عنوان: کتاب گوش کن آدمک
› نویسنده: ویلهلم رایش
› مترجم : سید احمد نوابی
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 175
› حجم فایل: 7/03 مگابایت

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب گوش کن آدمک
توضیحات: اثر ویلهلم رایش ترجمه سید احمد نوابی