کتاب های جاودان ، Everlasting Books

وبلاگ معرفی و دانلود کتاب های عنوان شده در پیج اینستاگرام کتاب های جاودان ، e.books.ku@

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

کتاب آرتمیس ، رویایی به وسعت دریا

معرفی کتاب

کتاب آرتمیس؛ رویایی به وسعت دریا، روایتی افسانه ای از زندگی نخستین بانوی دریانورد است. نویسندهٔ این کتاب بهار برادران است 

افسانه ها هرگز نمی میرند. همواره صدایمان می زنند. کافی است دعوت شان را پاسخ دهیم تا بخشی از وجودمان شوند. حقیقت شوند. قهرمان بسازند و در تاریخ ماندگار شوند.‬ آرتمیس نشان از ارزش و جایگاه دختران دارد و این ارزش را در قالب حقیقتی افسانه ای به گوش خواننده می رساند.آرتمیس نیز حقیقتی بود افسانه ای. از دل افسانه متولد شد تا در دل تاریخ ماندگار شود. او ایستاد تا چون رویاهایش بزرگ شود. جنگید تا نامش در کنار خشایارشا، پادشاه بزرگ ایران، جاودان شود.‬ تاریخ از حقایق گذشته پرده برمی دارد. تلاش می کند زندگی واقعی اجدادمان را نشان دهد. صادقانه شکست ها را تصویر می کند و با افتخار دستاوردها را به رخ می کشد. اما ادبیات از جنس دیگری است. ادبیات خلق می شود تا جهانی متفاوت را به تصویر بکشد. 

آرتمیس

کتاب حاضر روایتی افسانه ای از زندگی نخستین بانوی دریانورد است. این اثر با شخصیت های تاریخی زیادی همراه است و آرتمیس قهرمان اصلی داستان، شخصیتی افسانه ای است که برای محقق ساختن آرزوهایش، به دربار هخامنشی وارد می شود. مخاطب اصلی کتاب پیش رو دخترها هستند است و این داستان پیام های زیادی را برایشان به همراه دارد، از جمله: پذیرش شکست، شجاعت، روبرو شدن با موانع بسیار و جا نزدن، داشتن انتخاب  های سخت ولی در عین حال درست و… . آرتمیس نشان از ارزش و جایگاه دختران دارد و این ارزش را در قالب حقیقتی افسانه ای به گوش خواننده می رساند.

مشخصات کتاب :

› عنوان: کتاب آرتمیس ، رویایی به وسعت دریا
› نویسنده: بهار برادران
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: ۵۳۹
› حجم فایل: ۵۰/۸۱ مگابایت

لینک دانلود : دانلود کتاب آرتمیس جلد یک بخش یک

لینک دانلود : دانلود کتاب آرتمیس جلد یک بخش دو
عنوان: کتاب ارتمیس ، روئایی به وسعت دریا
توضیحات: نویسنده : بهار برادران

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کتاب جای خالی سلوچ

معرفی کتاب

جای خالی سُلوچ، رمانی رئالیستی از محمود دولت‌آبادی است که بلافاصله پس از آزادی از زندان ساواک و طی ۷۰ روز نوشته است. دولت‌آبادی، داستان آن را به هنگامی که دوره‌ی سه ساله‌ی حبس را می‌گذراند؛ در ذهنش پرورانده بود.

رمان جای خالی سلوچ، به زبان‌های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی، کردی و هالندی، ترجمه شده است.

داستان جای خالی سلوچ، روایت دردمندانه زندگی یک زن روستایی (مِرگان) در یکی از نقاط دورافتاده‌ی ایران (روستای زمینج) است که سعی می‌کند پس از ناپدید شدن ناگهانی شوهرش، کانون خانواده را همچنان حفظ کند. مرگان دو پسر به نام‌های عباس و اَبراو و دختری به نام هاجر دارد.

داستان در روستای کویری زمینچ با مردمی فقیر اتفاق می افتد :

سلوچ ، مقنی و تنور مالی همتی است . اما روزی خانواده اش ( مرگان همسرش و عباس و ابراو و هاجر ؛ فرزندانش ) را رها می کند و می رود – مرکان که زنی اهل کار است ناچار است بار زندگی را خود به دوش بگیرد ، و البته با عباس و ابرا. غیر از فقر ، درگیری دو برادر باهم و نیز علاقه عباس به قمار و خود خواهی او هم زندگی شان را سخت می کند . از طرفی خرده مالک های زمینچ –روستای کویری شان – تصمیم می گیرند به بهانه پسته کاری ، تک زمینی که سلوچ و سایر آفتاب نشین ها از آن روزی می گیرند و نامش « خدازمین » است را از دست مرکان و بقیه در آورند و همه را راضی می کنند جزاو ...

مشخصات کتاب :

› عنوان: کتاب جای خالی سلوچ
› نویسنده: محمود دولت آبادی
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 497
› حجم فایل: 4/69 مگابایت

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب جای خالی سلوچ
توضیحات: اثر محمود دولت آبادی

موافقین ۱ مخالفین ۰

کتاب سقوط اثر آلبرکامو

معرفی کتاب

سقوط رمان فلسفی آلبرکامو که برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ انتشار یافت، آخرین اثر داستانی کامل وی می‌باشد. در ابتدا کامو قصد داشته که این داستان را در کتاب تبعید و پادشاه به چاپ برساند که با گسترش یافتنش از یک داستان کوتاه به یک رمان تصمیم وی عوض شده و آن را به صورت کتابی جداگانه منتشر می‌کند

محل وقوع داستان سقوط در شهر آمستردام می‌باشد. این رمان از مجموعه‌هایی از تک گویی‌های نمایشی تشکیل شده که جریان زندگی ژان باتست کلمانس به روایت خودش می‌باشد. در این داستان وی که خود را قاضی توبه کار نام نهاده داستان زندگی‌اش را برای یک غریبه که در واقع خواننده کتاب است بصورت اعتراف گونه  تعریف میکند.

آلبر کامو (Albert Camus) نویسنده، فیلسوف و روزنامه‌نگار الجزایری-فرانسوی بود. او یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم و خالق کتاب مشهور بیگانه است. آلبر کامو پس از رودیارد کیپلینگ جوان‌ترین برندهٔ جایزهٔ نوبل و همچنین نخستین نویسندهٔ زادهٔ قاره آفریقا است که این عنوان را کسب کرده‌ است.

مشخصات کتاب :

› عنوان: کتاب سقوط 
› نویسنده: آلبرکامو
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: ۱۴۶
› حجم فایل: ۲/۰۵ مگابایت

› مترجم: امیر لاهوتی

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب سقوط
توضیحات: اثر آلبر کامو

موافقین ۱ مخالفین ۰

کتاب مجموعه اشعار سیمین بهبهانی

معرفی کتاب

کتاب حاضر دفتر اول از مجموعه‌ اشعار بانو سیمین بهبهانی، شاعر نامدار معاصر است. شعرهای سیمین بهبهانی سرشار از شور و عاطفه و نگاهی اجتماعی از سر همدلی و همدردی به جامعه و جهان معاصر است. همدردی‌ای که با تمام اقشار جامعه همراه می‌شود. بهبهانی رنج‌های بشر را می‌شناسد اما به آنها کینه‌توزانه نمی‌تازد بلکه با دستانی نوازشگر زخم‌ها را التیام می‌دهد و امید عنصر مشترک همه اشعار او است.

سیمین بهبهانی به بانوی غزل شهرت دارد و برخی از اشعار او به اندازه آثار کلاسیک شعر فارسی مشهور و محبوب اند و به خاطر تسلطی که بر اوزان شعر فارسی داشت و وزن های جدیدی که خود ایجاد کرده بود مورد استقبال سازندگان آثار موسیقایی قرار گرفت. تازه ترین مورد، سروده «چرا رفتی» با صدای همایون شجریان است.

مهم ترین تخصص شاعرانه سیمین بهبهانی که موجب حیرت و تحسین می شد کشف، به کارگیری یا ابداع اوزان تازه و نیز سرودن اشعار در مصراع های طولانی بود در حالی که وزن را با دقت رعایت کرده بود و با مهارتی خیره کننده قالب های کهن را در شکل تازه و با مضامین مدرن عرضه می کرد و چندان در این کار و خلاقیت های نوآورانه در عرصه غزل چیره دست بود که «نیمای غزل» لقب گرفت.

مشخصات کتاب :

› عنوان: کتاب مجموعه اشعار
› نویسنده: سیمین بهبهانی
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: ۳۰۱
› حجم فایل: ۵/۶۸ مگابایت

لینک دانلود : دانلود کتاب شعر با لینک مستقیم
عنوان: کتاب مجموعه اشعار
توضیحات: سروده سیمین دانشور

موافقین ۱ مخالفین ۰

کتاب جهان تا سال ۲۰۲۵ ، اثر پل کندی

معرفی کتاب

دویست سال پیش، هنگامی که قرن هجدهم به پایان خود نزدیک می شد، ناظران روندهای اجتماعی و سیاسی در اروپا عمیقا نگران بودند. یک مرج انقلابی که ابتدا در سال ۱۷۸۹ در فرانسه آغاز شده بود، به کشورهای همسایه هجوم می برد، و از ایتالیا تا هلند رژیم های موجود در این کشورها را واژگون میکرد. به جای تحول قانونی صلح آمیز به یک نظام سیاسی آزادتر، انقلابی روی داده بود که از خود تغذیه می کرد، رهبران مردم فریب، آشوب های خیابانی و خشونت پدید می آورد، و یک جنگ اروپائی تازه را نوید می داد. در نتیجه، صاحبان قدرت در کشورهای مختلف از بریتانیای دوران جورجها گرفته تا روسیه تزاری، با سرکوب گرایش های انقلابی از خود واکنش نشان دادند. همان طور که غالبا اتفاق می افتد طرفداران میانه روی خود را در معرض شماتت چپ و تهدید راست می دیدند.

پل کندی مورخ نامدار انگلیسی و استاد دانشگاه ییل امریکا در این کتاب به بحث انگیزترین مسائل مبتلا به جهان کنونی پرداخته و آمادگی کشورها و مناطق مختلف جهان را برای ورود به قرن بیست و یکم بررسی کرده است کانون توجه این اثر نیروهای تغییر دهنده جهان معاصر در فراسوی مرزهای دولت ملی است.

مشخصات کتاب :

› عنوان: کتاب جهان تا سال ۲۰۲۵
› نویسنده: پل کندی
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: ۵۹۲
› حجم فایل: ۶/۳۸ مگابایت

› مترجم: عباس مخبر

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب جهان تا سال ۲۰۲۵
توضیحات: اثر پل کندی ، ترجمه عباس مخبر

موافقین ۱ مخالفین ۰