معرفی کتاب

کتاب حاضر دفتر اول از مجموعه‌ اشعار بانو سیمین بهبهانی، شاعر نامدار معاصر است. شعرهای سیمین بهبهانی سرشار از شور و عاطفه و نگاهی اجتماعی از سر همدلی و همدردی به جامعه و جهان معاصر است. همدردی‌ای که با تمام اقشار جامعه همراه می‌شود. بهبهانی رنج‌های بشر را می‌شناسد اما به آنها کینه‌توزانه نمی‌تازد بلکه با دستانی نوازشگر زخم‌ها را التیام می‌دهد و امید عنصر مشترک همه اشعار او است.

سیمین بهبهانی به بانوی غزل شهرت دارد و برخی از اشعار او به اندازه آثار کلاسیک شعر فارسی مشهور و محبوب اند و به خاطر تسلطی که بر اوزان شعر فارسی داشت و وزن های جدیدی که خود ایجاد کرده بود مورد استقبال سازندگان آثار موسیقایی قرار گرفت. تازه ترین مورد، سروده «چرا رفتی» با صدای همایون شجریان است.

مهم ترین تخصص شاعرانه سیمین بهبهانی که موجب حیرت و تحسین می شد کشف، به کارگیری یا ابداع اوزان تازه و نیز سرودن اشعار در مصراع های طولانی بود در حالی که وزن را با دقت رعایت کرده بود و با مهارتی خیره کننده قالب های کهن را در شکل تازه و با مضامین مدرن عرضه می کرد و چندان در این کار و خلاقیت های نوآورانه در عرصه غزل چیره دست بود که «نیمای غزل» لقب گرفت.

مشخصات کتاب :

› عنوان: کتاب مجموعه اشعار
› نویسنده: سیمین بهبهانی
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: ۳۰۱
› حجم فایل: ۵/۶۸ مگابایت

لینک دانلود : دانلود کتاب شعر با لینک مستقیم
عنوان: کتاب مجموعه اشعار
توضیحات: سروده سیمین دانشور