کتاب های جاودان ، Everlasting Books

وبلاگ معرفی و دانلود کتاب های عنوان شده در پیج اینستاگرام کتاب های جاودان ، e.books.ku@

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۷ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

کتاب تاریخ گیلان و دیلمستان

معرفی کتاب

کتاب تاریخ گیلان و دیلمستان نوشته سید ظهیرالدین مرعشی و تصحیح دکتر منوچهر ستوده است که با تصحیح افشین پرتو منتشر شده است. این کتاب ارزشمند به تاریخ منطقه گیلان و دیلمستان می پردازد و نویسنده در قرن نهم کتاب را نوشته است.

درباره تاریخ گیلان و دیلمستان

گیلان سرزمین است با گستره‌ای اندک در جنوب باختری دریای کاسپین. سرزمینی شـگفت با روزگارانی شگفت، از گذشته تا امروز. دیاری شـگفت که دربردارنده‌ی کوه و جلگه‌ی تالش در باختر و جلگه‌ی گیلان، گسـترده دردو سوی سپیدرود، در میانش و بلندی‌های دیلم، که امروز به سـه پـاره‌ی امـارلو و دیلمـان و اشکور بخش گشته است، در جنوبش بر پا ایستاده‌اند و به دیرینگی و شـکوه دیرینگـی خـود می‌بالند و می‌نازند.

این کتاب در قرن نهم هجری نوشته شده است تصویری از جغرافیا ومردمان آن روزگار به خواننده می‌دهد.

خواندن تاریخ گیلان و دیلمستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به حوزه ایران‌شناسی علاقه دارید و دوست دارید درباره سرزمین زیبا و کهن گیلان بیشتر بدانید این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم

زندگینامه: منوچهر ستوده (۱۲۹۲-۱۳۹۵)

منوچهر ستوده ۲۸ تیر ماه ۱۲۹۲ در تهران به دنیا آمد. او در دبیرستان البرز درس خواند و در سال ۱۳۱۳ به دانشسرای عالی وارد شد.

ستوده نزد استادانی مانند سیدمحمد مشکوة و علی‌اکبر شهابی ادامه‌ تحصیل داد. نخستین مقاله‌ او در سال ۱۳۱۵ با موضوع «مطالعات تاریخی و جغرافیایی - مسافرت به قلعه‌ الموت» نوشته شد.

منوچهر ستوده در سال ۱۳۱۷ مدرک لیسانس خود را در رشته‌ ادبیات فارسی گرفت. در همین دوره، در اداره‌ فرهنگ گیلان و دبیرستان شرف تهران تدریس می‌کرد.

او در سال ۱۳۲۹ از رساله دکتری خود با عنوان «قلاع اسماعیلیه در رشته‌کوه‌های البرز» زیر نظر استاد بدیع‌الزمان فروزانفر دفاع کرد. در سال ۱۳۳۰ بنا به دعوت انجمن «فولبرایت» برای سفر مطالعاتی به آمریکا رفت و در سال ۱۳۳۱ به عضویت جامعه‌ ملی جغرافیای آمریکا درآمد.

ستوده سال بعد به عضویت انجمن ایران‌شناسی به ریاست ابراهیم پورداوود در آمد. ارتقاء به درجه‌ استادیاری و بعد دانشیاری دانشگاه تهران، انتقال به دانشکده‌ ادبیات دانشگاه تهران، عضویت در گروه تاریخ و سرانجام ارتقاء به درجه استادی در سال ۱۳۵۴ نیز از دیگر اتفاق‌های زندگی علمی منوچهر ستوده است.
مشخصات کتاب :
› عنوان: کتاب تاریخ گیلان و دیلمستان
› نویسنده: سید ظهیرالدین مرعشی و تصحیح دکتر منوچهر ستوده
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 613
› حجم فایل: 8/02 مگابایت

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب تاریخ گیلان و دیلمستان
توضیحات: نوشته سید ظهیرالدین مرعشی - منوچهر ستوده

موافقین ۱ مخالفین ۰

کتاب دموکراسی یا دموقراضه

معرفی کتاب

کتاب دموکراسی یا دموقراضه فراز و فرود و زیر و بم دنیای سیاست را برایتان توضیح می‌دهد. سیدمهدی شجاعی با بیان طنزش شما را می‌خنداند و سیاست را تعریف می‌کند اما اگر هوشمندانه به آن گوش دهید، نخواهید خندید. این اثر همانند رمان‌های قلعه حیوانات و ۱۹۸۴ اثر جورج اورول که در نقد انقلاب‌ها و حکومت‌های کمونیستی نوشته شده‌اند، با زبانی تمثیلی و آفرینش سرزمینی خیالی تلاش دارد تا به نقد مفهوم دموکراسی و از بین رفتن آن در سال‌های اخیر بپردازد و ضعف آن را آشکار کند. این کتاب توسط کارولین کراس کری مترجم آمریکایی به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

به اعتقاد شجاعی تا هنگامی که همه مردم به بلوغ اجتماعی و فکری نرسیده‌اند وجود دموکراسی بیشتر زیان‌آور است تا سودآور و انتخاب همیشه میان بد و بدتر صورت می‌پذیرد.

«در هیچ بخشی از کتاب هزل و هجو وجود ندارد و هر قسمت از آن شما را با نکته‌ای مواجه می‌کند. تمام آن چیزی که در این کتاب آمده است در جهان مصداق دارد و زبان آن بومی است. مخاطب این اثر می‌داند که نویسنده در محیط و فرهنگ غربی رشد نکرده و اعتقادات خود را دارد. این کتاب یک درس‌نامه برای طنزپردازان برای یادگیری بیان ناگفته‌هاست.»

کتاب دموکراسی یا دموقراضه نوشته سیدمهدی شجاعی، روایتی طنزآمیز از کشوری خیالی و پادشاه معمولی آن است که روزی تصمیم عجیبی می‌گیرد و آن را با همگان در میان می‌گذارد.

کشور خیالی غربستان دارای پادشاهی به نام ممول است و از این جهت این اسم را برای او برگزیده‌اند که پادشاهی بسیار معمولی است. ممول در یک اقدام عجیب تصمیم می‌گیرد جای اینکه بعد از مرگش پادشاهی را به یکی از پسرانش واگذار کند، به مردم کشورش حق انتخاب داده و اجازه دهد آن‌ها خود پادشاه را انتخاب کنند.

ممول که چیزی به زمان مرگش نمانده این تصمیم را از این روی می‌گیرد که او 25 فرزند پسر دارد و حال نمی‌داند جانشینی را به کدام یک بدهد تا مشکلی ایجاد نشود. به همین دلیل این فکر و چاره به ذهنش رسیده و آن را وصیت می‌کند، چرا که راهکارهای پادشاهان قدیم برای انتخاب یک فرزند و از بین بردن بقیه فرزندان و یا فرستادن پسران دیگر به میدان جنگ به امید نابودی همه‌شان از حوصله او که یک پادشاه معمولی است خارج است.

مشخصات کتاب :
› عنوان: کتاب دموکراسی یا دموقراضه
› نویسنده: سیدمهدی شجاعی
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: ۹۳
› حجم فایل: ۱/۰۳ مگابایت

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب دموکراسی یا دموقراضه
توضیحات: نوشته سید مهدی شجاعی

موافقین ۱ مخالفین ۰

کتاب ارباب و نوکر اثر لئو تولستوی

معرفی کتاب

کتاب ارباب و نوکر داستانی تقریبا کوتاه از لئو تولستوی است که در سال ۱۸۹۵ منتشر شد.

این رمان داستان اربابی به نام واسیلی است که برای خرید یک جنگل از املاک مجاور راهی سفر می‌شود. در این سفر تنها همراهِ او، نوکرش، نیکیتا است. نیکیتا مردی پنجاه ساله و ساده است. کسی که همواره خود را مطیعِ اربابش دانسته و به او خدمت کرده. او اختیاری ندارد و برای خودش حق آزادی‌ای هم قائل نیست. همه او را نه تنها بخاطر خدمتگزاری بلکه بخاطر اخلاق و منش پاکش دوست دارند. او همین‌طور ارتباط خیلی نزدیک و خوبی با طبیعت و حیوانات دارد. ما از روی همین موضوع که تولستوی به آن اشاره دارد، متوجه ذاتِ پاک او می‌شویم. ذاتی که خود را با طبیعت و حیواناتِ بی آزار همسو می‌داند. و دغدغه‌ای فراتر از آن در ذهنش نیست. او به حداقلِ زندگی راضی است.

مشخصات کتاب :
› عنوان: کتاب ارباب و نوکر
› نویسنده: لئو تولستوی
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 113
› حجم فایل: 1/31 مگابایت
› مترجم: مهران محبوبی

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب ارباب و نوکر
توضیحات: نوشته لیو تولستوی - ترجمه مهران محبوبی

موافقین ۱ مخالفین ۰

کتاب چرا عاشق میشویم اثر هلن فیشر

معرفی کتاب

کتاب چرا عاشق می‌شویم؟ نوشته‌ی هلن فیشر در سال 2004 است. فیشر برای نوشتن این کتاب بیش از سی سال درباره‌ی عشق رمانتیک (Romantic Love) تحقیق و بررسی انجام داده است. دکتر هلن فیشر در طول تحقیقاتش به این نتیجه رسید که هنگامی که انسان ‌ها عاشق می‌شوند، چهار فرآیند مهم اتفاق می‌افتد.

اولین اتفاق برداشت «معنایی خاص» یا (Special Meaning) است. دکتر فیشر می‌گوید برداشت یا سؤبرداشت از کوچک‌ترین رفتارهای معشوق اولین اتفاقی است که در فرآیند عاشق شدن رخ می‌دهد. دومین اتفاق «کِشش شدید» یا (Intense Carving) است. این کشش یا جاذبه حالتی است که عاشق می‌خواهد همیشه و همواره کنار معشوق خود باشد. سومین مرحله از عاشق شدن «انگیزه» یا (Motivation) است، در این مرحله عاشق حاضر است برای معشوقش هرکاری بکند و این دقیقا همان مرحله‌ای است که عاشق می‌تواند به معنای واقعی برای معشوقش جان بدهد. آخرین مرحله «وسواس» یا (Obssession) است، چیزی که نامش را «غیرت» یا «حسادت» می‌گذارند، در این مرحله عاشق حس مالکیت به معشوقش پیدا می‌کند و جهان را تنها در خود و معشوقش خلاصه می‌کند.

هلن فیشر (Helen Fisher) نویسنده، محقق و انسان‌شناس آمریکایی متولد 1945 است. او تاکنون شش کتاب درباره‌ی انسان و تکامل ذهن نوشته است. او در کتاب‌هایش درباره‌ی تکامل ذهن و عشق و فرآیند کشش و تفاوت‌های بنیادی زن و مرد نوشته است. دکتر هلن فیشر معتقد است مغز انسان سه نظام بنیادی برای انتخاب همسر دارد: کشش جنسی، جذابیت رمانتیک و وابستگی. فیشر می‌گوید:« عشق می‌تواند با هر یک از این سه نظام فکری آغاز شود.»

مشخصات کتاب :

› عنوان: کتاب چرا عاشق میشویم
› نویسنده: هلن فیشر
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 656
› حجم فایل: 16/2 مگابایت

› مترجم: سهیل سمی

لینک دانلود :دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب چرا عاشق میشویم
توضیحات: نوشته هلن فیشر - ترجمه سهیل سمی

موافقین ۱ مخالفین ۰

کتاب سرگذشت فردوسی

معرفی کتاب

کتاب سرگذشت فردوسی تاثیر ناصر حریری است؛ابوالقاسم شخصوسی طوسی (329-416 هجری) شاعر حماسه ‌سرای ایرانی با محبویت جهانی است. شخصوسی در هنر سخنوری وامدار کسانی است که در سده‌های سوم و چهارم هجری، زبان فارسی را به اوج رساندند. او با فرهنگ و آیین‌های باستانی ایران آشنایی داشت و جهان ‌بینی شعر خود را بر همین بنیان ساخت. کتاب حاضر که به کوشش ناصر حریری فراهم گردیده است، با نگاهی به اوضاع سیاسی، دسته جمعی و اقتصادی اوایل حکومت غزنوی آغاز می شود و با مقالات متعددی در ارتباط با زندگی و آثار شخصوسی دنباله می یابد. این مقالات که به ماجرا، زندگی، عقاید مذهبی شخصوسی، رابطه وی با سلطان محمود غزنوی و نگاهی به مگامه شاهنامه می پردازند به قلم تئودور نولدکه، سید حسن تقی زاده، ادوارد براون، بدیع الوقت فروزانفر، پزشک هانس مولر، یان ریپکا، مجتبی مینوی، ملک الشعراء بهار، محیط طباطبائی و عباس زریاب خوئی می باشند. این کتاب در سال 1373 توسط نشر آویشن و نشر گوهرزاد در اختیار دلبستهان قرار گرفت.

 مشخصات کتاب :

› عنوان: سرگذشت فردوسی
› نویسنده: ناصر حریری
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 522
› حجم فایل: 12/2 مگابایت

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب سرگذشت فردوسی
توضیحات: جمع آوری شده توسط ناصر حریری

موافقین ۱ مخالفین ۰