معرفی کتاب :

صد نامه‌ی عاشقانه نام اثری از شاعر معروف سوری  نزار قبانی و این کتاب توسط سارا سعیدی ترجمه شده است. 

درباره‌ی کتاب «صد نامه‌ی عاشقانه»

صد نامه‌ی عاشقانه ترجمه‌ی مئه الرساله الحب است. نزار قبانی شاعر مشهور دمشقی از میان تمام نامه‌های عاشقانه‌ای که برای معشوقانش نوشته است، این صد نامه را انتخاب کرده است. ویژگی مشترک این نامه‌ها ماهیت شعرگونه‌ی آن‌ها و موضوع‌شان است که عشق است. این نامه‌ها مانند سرزمینی آرمانی برای نزار قبانی است و او مانند کودکی پابرهنه در آن می‌دود و دوران کودکی را تجربه می‎کند. 

تجربه‌های ذکر شده در نامه‌ها که از روابط شخصی او سخن می‌گوید و زبان شاعرانه و لطیف نزار قبانی، هر خواننده‌ای را با متن همراه می‌کند. این همراهی از نوعی است که با خواندن هر سطر و هر نامه فرد احساس می‌کند موضوعی مشترک و شخصی را می‌خواند. 

کتاب «صد نامه‌ی عاشقانه» را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

صد نامه‌ی عاشقانه برای تمام فرادی که به دنبال درک تجربه‌ی عشق از راه واژگان و کلمات هستند، دلچسب و خواندنی است. همچنین اگر به دنبال نمونه‌ای برای آشنایی با ادبیات عرب و دنیای شاعران عرب می‌گردید، این کتاب برایتان گزینه‌ی مناسبی است. 

نزار قبانی در سال ۱۹۲۳ در دمشق به دنیا آمد. از ۱۶ سالگی به سرودن شعر روی آورد و در دانشگاه به تحصیل رشته‌ی حقوق پرداخت. به علت شغلش که کار در وزارت رخارجه بود به کشورهای زیادی سفر کرد و همین سفرها تاثیرات بسیاری از زبان اشعار او گذاشتند. اشعار او عاشقانه هستند و به اکثر زبان‌ها زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند. خوانندگان بسیاری شعرهای او را خوانده‌اند.

مشخصات کتاب :

› عنوان: صد نامه عاشقانه
› نویسنده: نزار قبانی
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: ۲۰
› حجم فایل: ۱۷۲ کیلو بایت

› مترجم: دکتر سارا سعیدی

لینک دانلود : دانلود کتاب شعر با لینک مستقیم
عنوان: صد نامه عاشقانه
توضیحات: نوشته نزار قبانی