کتاب های جاودان ، Everlasting Books

وبلاگ معرفی و دانلود کتاب های عنوان شده در پیج اینستاگرام کتاب های جاودان ، e.books.ku@

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۱۴ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

مجموعه آثار فروغ دفتر اول و دوم

معرفی کتاب

دفتر اول: شعرها

مجموعه کامل شعرهای اسیر، دیوار، عصیان، تولدی دیگر، ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد… و همچنین شعرهای مشترک فروغ فرخ‌زاد و یداله رویایی و شعرهای منتشر نشده در کتاب‌های فروغ فرخ‌زاد به پیوست فرازهایی از نقد و نظرات منتقدان و شاعران درباره شعرهای او

دفتر دوم: مقاله‌ها، مصاحبه‌ها و …

مجموعه کامل مقاله‌ها، مصاحبه‌ها، نامه‌ها، خاطره‌نگاری‌ها، سفرنامه، داستان‌ها، فیلم‌نامه و نوشته‌های سینمایی، ترجمه‌ها و طرح‌ها و به همراه دو پیوست درباره زندگی اجتماعی و فعالیت‌های سینمایی فروغ فرخ‌زاد

مشخصات کتاب :

› عنوان: کتاب مجموعه آثار فروغ دفتر اول و دوم
› نویسنده: بهنام باوندپور
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: دفتر اول 456 و دفتر دوم 504
› حجم فایل: 20/2 مگابایت

لینک های دانلود :

دفتر اول : دانلود کتاب شعر با لینک مستقیم

دفتر دوم : دانلود کتاب شعر با لینک مستقیم

موافقین ۰ مخالفین ۰

از رمان «سالتو» تا سریال «یاغی»

روایتی متفاوت از شهر تهران

«سالتو»، دومین رمان مهدی افروزمنش فضایی مهیج و پر داستان دارد. او که نخستین رمانش یعنی تاول، جایزه‌ی بهترین رمان سال جایزه‌ی هفت اقلیم را از آن خود کرد، در دومین رمانش به قهرمانی پرداخته که از اعماق شهر و از حوالی میدان مشهورِ فلاح تهران برآمده است.

قهرمان او کشتی‌گیری فرز و تکنیکی است که رمانِ سالتو بر اساس جهان او شکل می‌گیرد، کشتی‌گیری جسور که ناگهان بخت به او رو می‌کند و یک عشقِ‌کشتی ثروتمند تصمیم می‌گیرد از او حمایت کند. او مردی است مرموز و مشکوک که برای این مبارز قصه‌هایی دارد و این نقطه‌ای است که از آن به بعد فضای رمان حال وهوایی جنایی معمایی پیدا می‌کند.

معرفی کتاب سالتو

سالتو داستان قدرت است. داستان کسب قدرت و بزرگی و زنده ماندن در دنیای آدم‌های مرده. در مثلث ریل‌های قطار آلونک‌هایی سرپا کرده‌اند که اسمشان را جزیره گذاشته‌اند. جزیره‌ای که هر شب در خودش فرو می‌رود و تا صبح نفس‌های تریاک گرفته می‌کشد و لابه‌لای خنزر پنزرهای دزدی و سقف‌های حلبی و دیواره‌های گلی خرناس می‌کشد.

صبح که می‌شود جماعت معتاد و جیب‌بر و دست‌فروش آخرین تفشان را روی زمین جزیره می‌اندازند و راه می‌افتند داخل شهری که هم آن‌ها را هضم می‌کند و هم روزی‌شان را می‌دهد. هم می‌خوردشان و هم غذایشان می‌دهد. سیاوش، نسخه کوچکی از جزیره است، سردرگم، ترسیده و خشمگین اما با نوری که در چشم‌هایش پیداست، کشتی.

مشخصات کتاب :

› عنوان: کتاب سالتو
› نویسنده: مهدی افروزمنش
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 457
› حجم فایل: 19/5 مگابایت

دانلود رمان با لینک مستقیم
عنوان: رمان سالتو پیش زمینه سریال یاغی
توضیحات: نوشته مهدی افروزمنش

موافقین ۱ مخالفین ۰

کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی

معرفی کتاب :

کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی این کتاب می گوید در زندگی شکست وجود دارد.

هنریک انسان در این است که از شکست ها نترسد و از آن تجربه ای بسازد برای پیروزی های آینده خود.

در زندگی باختن پایان همه چیز نیست، بلکه شروع یک راه تازه است. عشقی را میسازیم

اما در پی آن، زندگی را مییابیم. مطالبی که در کتاب حاضر به نگارش درآمده است

حاصل مکاشفات نگارنده از دوران زندگی خود است. وی در این کتاب، ضمن بررسی موضوع طلاق، راه کارهایی را در جهت درمان جدایی و داشتن نگرشی متفاوت نسبت به آن، ارائه میکند.

او گمان می کرد من خوشحالم نمی دانست چقدر ترسیدم... من گمان می کردم او خوشحال است؛ نمی دانستم چقدر ترسیده است... ما نمی دانستیم... ما فقط نمی دانستیم... خیلی چیزها بود که نمی دانستیم... بر گرفته از کتاب "ﺑﺎﺧﺘﻦ ﯾﮏ ﻋﺸﻖ، ﯾﺎﻓﺘﻦ ﯾﮏ ﺯﻧﺪﮔﯽ" ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ : ﺳﻮﺯﺍﻥ ﺟﻔﺮﺯ ﻣﺘﺮﺟﻢ : ﻋﺰﺕﺍﻟﻤﻠﻮﮎ ﺷﻬﯿﺪﯼ

سوزان جفرز (سوم مارس 1938 - 27 اکتبر 2012 ، 74 ساله) روانشناس آمریکایی و نویسنده ادبیات خودیاری بود. سوزان جفرز سوزان گیلدنبرگ در هازلتون، پنسیلوانیا در 3 مارس 1938 به دنیا آمد. سوزان تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه ایالتی پن آغاز کرد، اما هنگامی که با شوهر اول خود ازدواج کرد، تحصیلات خود را رها کرد. در سالهای بعد از سال 1960، خانواده به منهتن نقل مکان کردند، جایی که جفرز مدرک تحصیلی گرفت، پس از آن دکترای روانشناسی، در کالج هانتر و در دانشگاه کلمبیا را بدست آورد. در سال 1971 سوزان جفرز مدیر اجرایی بیمارستان شناور در نیویورک شد. سپس در مدرسه جدید تحقیقات اجتماعی دوره ای راجع به ترس تدریس کرد.

مشخصات کتاب :

› عنوان: کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی
› نویسنده: سوزان جفرز
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 169
› حجم فایل: 3/74 کیلوبایت

› مترجم: عزت الملوک ، گیتی شهیدی

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: نوشته جفر.سوزان ج
توضیحات: ترجمه غزت الملوک ( گیتی شهیدی

موافقین ۱ مخالفین ۰

کتاب مول نوشته احمد محمود

معرفی کتاب :

برای شناخت آثار احمد محمود، باید از نخستین مجموعه داستان کوتاه او یعنی «مول» که در سال ۱۳۳۸ چاپ شد، آغاز کرد. مجموعه‌‌ای که حضور او را در مقام نویسنده‌‌ای جستجوگر و قدرتمند اعلام داشت. داستان‌های «مول» و بیشتر داستان‌های مجموعه‌های «دریا هنوز آرام است» (۱۳۳۹) و «بیهودگی» (۱۳۴۱) سرشار از مشاهدات دقیق دربارۀ کار و زندگی مردم عادی است. درواقع می‌توان گفت گسترۀ قصه‌های او سرزمین عطش‌ناک جنوب و زندگانی ساده اما پررنج مردم آن دیار است. این داستان‌ها غالبا کوتاه هستند و گفتگوی درونی در آنها غلبه دارد و با ایجاز نوشته شده‌‌اند که واقعیت‌های اجتماعی را بیان می‌کنند، به ویژه شرح زندگی مردم فرودست جامعه را که رنج می‌برند، کار می‌کنند و پناهگاهی ندارند، با این همه چرخ زندگی اجتماعی را صبورانه پیش می‌برند. بی‌شک لقب داستان‌سرای جنوب ایران بیشتر برازندۀ احمد محمود است که بدون گرایش به فوت و فنّ داستانی مدرنیسم، واقعیت خشن زندگانی مردم جنوب ایران را در افق تاریخی نشان می‌دهد.

سبک نوشته‌های احمد محمود

او را نویسنده‌ای پیرو مکتب رئالیسم یا واقع‌گرایی اجتماعی می‌دانند؛ نویسنده‌ای که از متن جامعه و از انسانی می‌نویسد که به‌خوبی او را می‌شناسد. نویسنده‌ای که شخصیت‌های داستان‌هایش چنان واقعی و جاندارند گویی آنها را از نزدیک دیده‌ایم و حتی به‌خوبی می‌شناسیمشان. آدم‌هایی که برگرفته از زندگی‌های عادی ما و آدم‌های آن هستند. جایی از او نقل‌شده که در باب شخصیت‌های داستان‌هایش و نحوه شخصیت‌پردازی‌هایش گفته:

نویسنده باید آدم‌های داستانش را واکاوی کرده باشد، نه‌فقط آنچه را که انجام می‌دهند، نه‌فقط آنچه را که بالفعل است بلکه با آنچه در توانایی آن‌هاست هم باید آشنا باشد حتی اگر در داستان او از قوه به فعل تبدیل نشود.

مشخصات کتاب :

› عنوان: کتاب موُل
› نویسنده: احمد محمود
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 311
› حجم فایل: 9/43 مگابایت

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب مول
توضیحات: نوشته احمد محمود

موافقین ۱ مخالفین ۰

داستان های واقعی - این قسمت شیرین عقل

معرفی داستان :

عزیزان داستان از زبون شقایق دختر گوهر بازگو شده با توجه به خاطراتی که از مادرشون براشون گفته شده...

قسمتی از داستان :

توی اتاق خوابیده بودم مامانم از درد به خودش میپیچید ؛بابام کتش را روی دوشش انداخت و فانوس به دست از خونه بیرون رفت ؛ سریع بلند شدم کنار مامانم نشستم صورتش عرق کرده بود زیر لب می نالید "الان اصلا وقتش نبود نمیدونم چرا دردم گرفته یه ماهی مونده به زایمانم..."

بچه بودم نمیدونستم چیکار کنم ؛هول شده بود گفتم مامان من الان چیکار کنم ؟؟
دست به کمر بلند شد هراسون توی اتاق راه میرفت "گوهر جان مادر تو برو بخواب ؛فردا مدرسه داری ..."
روی تشکم دراز کشیدم زیر چشمی نگاهم به مامانم بود ؛صورتش که از درد جمع شده بود و بی صدا اشک میریخت ...
نمیدونم دوباره کی خوابم برده بود با صدای جیغهای وحشتناک مامانم از خواب پریدم ...
صنم باجی روبروش نشسته بود و دستپاچه میگفت زور بزن اگه بچه به دنیا نیاد هم خودت هلاک میشی هم بچه ؛بلند شدم و با ترس به مامانم خیره شدم ؛صنم باجی تا متوجه من شد ؛ دستم را گرفت و از اتاق بیرون انداخت ... بابام روی پله های ایوون نشسته بود و اشفته سرش را بین دستهاش گرفته بود ؛کنارش نشستم ... صدای جیغ های مامانم هر آن بیشتر میشد و متوجه حال بد بابام بودم؛
یه ساعتی گذشته بود که خونه تو سکوت فرو رفت و صنم باجی با دستهای خونی درو باز کرد ...

لینک های دانلود :

پارت یک :دانلود داستان با اینک مستقیم

پارت دو : دانلود داستان با اینک مستقیم

پارت سه : دانلود داستان با اینک مستقیم
عنوان: داستان واقعی

موافقین ۱ مخالفین ۰