کتاب های جاودان ، Everlasting Books

وبلاگ معرفی و دانلود کتاب های عنوان شده در پیج اینستاگرام کتاب های جاودان ، e.books.ku@

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۱۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

کتاب سیزده داستان اثر جلال آل احمد

معرفی کتاب :

کتاب سیزده داستان به قلم جلال آل احمد خلاصه‌ای از چند داستان کوتاه این نویسنده‌ی مشهور است که با بیانی دلنشین و زیبا به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. با مجموعه ای از داستانهای کوتاه همراه می شویم که با بیانی رسا و شیوا و قلمی دلنشین به رشته ی تحریر در آمده اند. در وصف آثار جلال نیازی به توضیح نیست زیرا که تاثیر مثبت آثار شگرف وی در ادبیات ایران امری واضح است. عناوین این داستانها عبارتند از:
سه تار، بچه ی مردم، وسواس، لاک صورتی، وداع، زندگی که گریخت، آفتاب لب بام، گناه، نزدیک مرزون آباد، دهن کجی، آرزوی قدرت، اختلاف حساب، الگمارک و المکوس.

در بخشی از کتاب سیزده داستان می‌خوانیم:

لاک صورتی

بیش از سه روز نتوانستند امام‌زاده قاسم بمانند. هاجر صبح روز چهارم، دوباره بغچه خود را بست، و گیوه نوی را که وقتی می‌خواستند به این ییلاق سه روزه بیآیند، به چهار تومان و نیم از بازار خریده بود، ور کشید و با شوهرش عنایت الله به راه افتادند. عصر یک روز وسط هفته بود. آفتاب پشت کوه فرو می‌رفت و گرمی هوا می‌نشست. زن و شوهر، سلانه سلانه، تا تجریش قدم زدند...

مشخصات کتاب :
› عنوان: سیزده داستان
› نویسنده: جلال آل احمد
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 64
› حجم فایل: 464 کیلوبایت

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب سیزده داستان
توضیحات: اثر جلال آل احمد

موافقین ۱ مخالفین ۰

پسر ستاره - زنگی نامه ابوعلی سینا

معرفی کتاب :

اثر حاضر، دومین کتاب از مجموعه ((مفاخر ایران)) است که در آن، نویسنده شرح حال و زندگانی ((ابوعلی سینا)) را در قالب داستان برای نوجوانان و جوانان به رشته تحریر درآورده است .کتاب با تعدادی نقاشی سیاه سفید از قهرمانان و مضامین داستان همراه است.

حسین فتاحی متولد ١٣٣٦ یزد، دارای مدرک کارشناسی در رشته حسابداری است. فتاحی در سه حوزه تألیف، ترجمه و بازنویسی آثار کلاسیک فارسی برای کودکان و نوجوانان آثار متعددی منتشر کرده که «آتش در خرمن» و «پسران جزیره» در زمینه ادبیات پایداری است و «عشق سالهای جنگ» رمان دیگر او از سوی نشر قدیانی تاکنون شش بار تجدید چاپ شده است.«مدرسه انقلاب» ،«کودک و توفان» ، «امیرکوچولوی هشتم» و بازنویسی «قصه‌های شاهنامه» و «سمک عیار» از دیگر آثار اوست. لازم به ذکر است: که طی توافقی که میان معاونت ادبیات وانتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وحسین فتاحی صورت گرفت، وی به عنوان دبیر دومین جایزه دفاع مقدس انتخاب شده است.

مشخصات کتاب :
› عنوان: کتاب پسر ستاره - زندگی نامه بوعلی سینا
› نویسنده: حسین فتحی
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 63
› حجم فایل: 11/04 مگابایت

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب پسر ستاره
توضیحات: نوشته حسین فتحی

موافقین ۱ مخالفین ۰

کتاب خیام مردی از نیشابور

معرفی کتاب :

این کتاب حاصل تحقیق و تفحص دکتر محسن فرزانه درباره عصر، زندگی، اندیشه، شعر و رباعیات خیام نیشابوری است. حکیم عمر خیام، پیش تر از آن که شاعر و ادیب باشد، دانشمندی گمنام است. خیام ریاضیدانی بی نظیر و در نجوم، پزشکی و فلسفه استادی بی همتا بود. وسعت اندیشه های وی تا جایی است که بعد از گذشت نهصد سال، در آن، معانی صید می شود. وی همچنین نخستین فیلسوفی است که جهانبینی اش را در قالب تشبیهات و استعارات شاعرانه به رباعی سروده و عرضه کرده است. نویسنده این کتاب علاوه بر اینکه درباره پیشینه نیشابور و همعصران خیام سخن به میان آورده، از شاعران اروپایی که رباعیات خیام را به زبانهای زنده دنیا برگردانده و خیام را به جهان شناسانده اند نیز سخن گفته است. به عنوان نمونه فیتز جرالد در اشعار خود، خیام را در میان مردم انگلستان و حتی جهان محبوب کرد. در فرانسه و کشورهای عربی و هند نیز اشعار خیام ترجمه شده است. این اثر تحقیقی در سال 1349 به زیور طبع آراسته شد.

معرفی نویسنده :

محسن فرزانه، فرزند اسماعیل فرزانه ملقب به «مکرم ‏السلطنه» بود. فارغ‏ التحصیل رشته‏ ی حقوق سیاسی و رساله‏ ی پایان‏ نامه‏ اش درباره‏ ی «ژورنالیزم» (روزنامه ‏نگاری) بود. خدمت مطبوعاتی را از سال ۱۳۱۸ با روزنامه‏ ی «اطلاعات» آغاز کرد و در سال ۱۳۱۹ به عنوان اولین خبرنگار در رادیو تهران به فعالیت پرداخت. علاوه بر این با روزنامه ‏های «آینده ایران»، «میهن پرستان»، «ایران»، «تجدد ایران»، «آزادگان»، «افکار ایران»، «صدای ایران»، «کیهان»، «نبرد»، «ایران ما»، «مرد امروز» و چند نشریه‏ دیگر همکاری داشت. از سال ۱۳۲۴ به وکالت در وزارت دادگستری پرداخت. وی به زبان فرانسوی آشنایی داشت. از تألیفات وی می توان از رستاخیز (ترجمه، اثر رنه گروسه)، آسیا بعد از جنگ و زندگی کلاسیک؛ جغرافیا و تاریخ بازیافته‏ ایران؛ نام راستین آذربایجان؛ مازندران اصیل (۱۳۷۳)؛ قلت جمعیت اقتصاد ایران را تهدید می ‏کند؛ لهستان امروزه؛ کمک ایران در راه پیروزی متفقین؛ مردی از نیشابور (در شرح احوال عمر خیام) نام برد.

مشخصات کتاب :
› عنوان: کتاب خیام مردی از نیشابور
› نویسنده: محسن فرزانه
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 133
› حجم فایل: 2/91 مگابایت

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب خیام مردی از نیشابور
توضیحات: اثر محسن فرزانه

موافقین ۱ مخالفین ۰

کتاب دمی با خیام از علی دشتی

معرفی کتاب :

این کتاب، تحقیق و پژوهشی است مستند و جامع، درباره زندگی، افکار و اشعار «عمرخیام». از آنجا که رباعیات منسوب به «خیام» بسیار بیش از آن است که او خود سروده، برای تحقیق در صحت انتساب این رباعیات، مولف روش نوینی در پیش گرفته است. او در این کتاب بر خلاف روش متدوال و معمول که از گفته ها و نوشته های کسی به معنویات او پی می برند، شخصیت «خیام» را از لابلای روایات و آراء هم عصران او و از گفته ها و نوشته های مسلم خود او بیرون می کشد تا بتواند رباعیاتی را که با این شخصیت همساز نیست، مشخص کند.

معرفی نویسنده :

علی دشتی (زاده ۱۱ فروردین ۱۲۷۶ در کربلا – درگذشته ۲۵ دی ۱۳۶۰ خورشیدی در تهران) پژوهش‌گر، نویسنده، اندیشمند، مترجم، منتقد ادبی، روزنامه‌نگار، دیپلمات ایرانی و از اعضای مجلس شورای ملی و مجلس سنای ایران در دوره‌ای از دودمان پهلوی بود. وی همچنین در دوره‌ای سفیر دولت شاهنشاهی ایران در مصر شد. علی دشتی پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، در حالی که که در میانهٔ دههٔ هشتاد زندگی‌اش بود، دستگیر، زندانی، شکنجه و در دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام نوشتن کتاب بیست و سه سال و نقد اسلام،...

مشخصات کتاب :
› عنوان: کتاب دمی با خیام
› نویسنده: علی دشتی
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 383
› حجم فایل: 3/67 مگابایت

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب دمی با خیام از علی دشتی
توضیحات: نوشته علی دشتی

موافقین ۱ مخالفین ۰

کتاب خیام و عقاب الموت نوشته فردین مهاجر شیروانی

معرفی کتاب :

نام کتاب: خیام و عقاب الموت

نویسنده: فردین مهاجر شیروانی

سال چاپ: 1382

نوبت چاپ: اول

فلسفه  خیام و طرز نگاهش به جهان و هستی و مساله قیامت طرفداران زیادی دارد و برای الموتی ها جالب است که بدانند  چه رابطه ای بین خیام و الموت برقرار بوده . خیام و اسماعیلیان الموت عقایدی بسیار نزدیک به هم دارند  و در بسیاری از جشن ها و آیین های الموت و اسماعلیان الموت رد پای افکار حکیم عمر خیام پیداست .

غیاث الدین ابوالفتح، عمر بن ابراهیم خیام (خیامی) در سال 439 هجری (1048 میلادی) در شهر نیشابور و در زمانی به دنیا آمد که ترکان سلجوقی بر خراسان، ناحیه ای وسیع در شرق ایران، تسلط داشتند. وی در زادگاه خویش به آموختن علم پرداخت و نزد عالمان و استادان برجسته آن شهر از جمله امام موفق نیشابوری علوم زمانه خویش را فراگرفت و چنانکه گفته اند بسیار جوان بود که در فلسفه و ریاضیات تبحر یافت. خیام در سال 461 هجری به قصد سمرقند، نیشابور را ترک کرد و در آنجا تحت حمایت ابوطاهر عبدالرحمن بن احمد , قاضی القضات سمرقند اثربرجسته خودرادر جبرتألیف کرد.

خیام سپس به اصفهان رفت و مدت 18 سال در آنجا اقامت گزید و با حمایت ملک شاه سلجوقی و وزیرش نظام الملک، به همراه جمعی از دانشمندان و ریاضیدانان معروف زمانه خود، در رصد خانه ای که به دستور ملکشاه تأسیس شده بود، به انجام تحقیقات نجومی پرداخت. حاصل این تحقیقات اصلاح تقویم رایج در آن زمان و تنظیم تقویم جلالی (لقب سلطان ملکشاه سلجوقی) بود.

مشخصات کتاب :

› عنوان: کتاب خیام و عقاب الموت
› نویسنده: فردین مهاجر شیروانی
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 580
› حجم فایل: 20/3 مگابایت

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب خیام و عقاب الموت
توضیحات: نوشته فردین مهاجر شیروانی

موافقین ۰ مخالفین ۰