معرفی کتاب :

رمان کمبوجیه و دختر فرعون یکی از معدود رمان های تاریخی قرن 19 است که در قرن 20 نیز مورد استقبال عمومی قرار گرفته است. این کتاب تحت عنوان “دختر شاه مصر” برای نخستین بار در سال ۱۸۶۴ منتشر شد و تا سال ۱۹۲۸ بارها تجدید چاپ شده و خیلی زود به یکی از پرفروش ترین رمان های تاریخی زمان خود تبدیل گردید. این کتاب تا کنون به ۲۶ زبان مختلف ترجمه شده…

ماجرای کتاب مربوط به اواخر حکومت سلسله فراعنه مصراست و چگونگی انقراض این سلسله به دست ایرانیان و سقوط امپراتوری فراعنه را نشان می دهد. این دوره همزمان است با سلطنت کمبوجیه بر ایران. منبع اصلی در نگارش کتاب بر اساس روایت «هرودوت» از جنگ ایران و مصرنوشته شده و پر ازصحنه های هیجان انگیز و شرح رویدادهای از یاد رفته تاریخی مثل ماجرای بردیا و وفاداری پهلوان آراسپ پیر و سرنوشت دختر فرعون در دربار کمبوجیه و انقراض امپراطوری فراعنه و نصایح فیثاغورث وکرزوس می باشد.

گئورگ اِبرس در اول مارس 1837 در برلین و در خانواده ای مرفه متولد شد و در هفتم اوت 1898 در ایالت باواریا درگذشت . او مصر شناس و باستان شناس و یکی از شاگردان نامدار پرفسور لپسیوس باستانشناس شهیر آلمانی بود . سالها در شهر های «ینا» و «لایپزیک » استاد دانشگاه بود و دو سفر علمی طولانیه و پر بار به مصر داشت . ابرس دارای نقطه نظرهای موثق و مستقل و کشفیات قابل ملاحظه ای در زمینه تاریخ مصر باستان است . (پاپیروس ، مجسمه ، کتیبه و....)

مشخصات کتاب :
› عنوان: کتاب کمبوجیه و دختر فرعون
› نویسنده: گئورگ اِبرس
› مترجم : جواد سید اشرف
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: 398
› حجم فایل: 4/41 مگابایت

لینک دانلود : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کمبوجیه و دختر فرعون
توضیحات: نوشته جورج ابرس ، ترجمه جود سید اشرف