معرفی کتاب :

داستان زندگی اولین فرعونه مصر

کتاب ملکه مصر زندگی شگفت انگیز “هات شپ سات” اولین فرعونه مصر

کتاب ملکه مصر سرگذشت شگفت‌انگیز هات شپ سات نخستین فرعونه‌ مصر حتشپ سوت پنجمین فراعنه هجدهمین سلسله پادشاهى می باشد. دختر توتموس اول و آهمس بود. هنگامی پدر او مرد برادر ناتنى او که از حتشپ سوت کوچکتر می باشد به پادشاهی رسید. بر پایه ی قوانین مصر باستان و بانوان خون سلطنتى در رگ هاى خود داشته است و هر یک از مردان خاندان سلطنتى به اجبار بودند که واسه ی اثبات واقعیت خویش با یک زن از نیاکان سلطنتى ازدواج نمودند.

بخش ابتدایی کتاب:

مصر باشکوه بود آسمان لاجوردی، درختان خرما سبز و شن ها به رنگ طلایی کمرنگ بودند. همه وجودم تمام این زیبایی ها را تحسین می کرد و توجهی به پاهای متورم شده و چشمهای قی کرده ام نداشتم. احساس می‌کردم که جان و روحم را در حدود هزار مایل دورتر جاگذاشته ام. این مسافرت طولانی بود، پرواز از دالاس به قاهره از نیویورک و بروکسل و یک سواری شبانه با قطار به لوکسر که حتی در یکی از توقف ها هرچه خورده بودم را بالا آوردم. اینها همه مرا به سرزمینم باز می گرداند. من مدتی را در خاورمیانه گذرانده بودم پس می دانستم که باید چه انتظاری داشته باشم. با سه واژه مهم آشنا بودم: با نام های انشاالله یعنی اگر خدا بخواهد، بوکرا یعنی فردا و مهمان‌نوازی همیشگی و غیرقابل درک.

مشخصات کتاب

› عنوان: ملکه مصر زندگی شگفت انگیز “هات شپ سات” اولین فرعونه مصر
› نویسنده: سوزان فرانک
› مترجم: هادی عادل پور
› زبان: فارسی
› فرمت فایل: PDF
› تعداد صفحات: ۵۱۱
› حجم فایل: ۶٫۶ مگابایت

کتاب ملکه مصر

 

دانلود کتاب : دانلود کتاب با لینک مستقیم
عنوان: کتاب تاریخی
توضیحات: مصر باستان